torsdag 27 februari 2014

Alla dessa papper....


Vad är det som irriterar dig?
Jag blir så trött på alla dessa papper som kommer hem och som hamnar på vårt lilla bord i köket!

 

Varför irriterar det dig?
Bordet skulle kunna göra att vårt kök ser extra trevligt ut, men gör istället att det ser rörigt ut.

Varför uppstår problemet?
Var ska vi göra av pappren istället?! Vi kommer hem stressade och måste sätta igång med maten direkt. Därför hamnar det på bordet.

Vad behöver göras för att ta bort orsaken till problemet?
Vi måste ha ett ställe där det är lika lätt att lägga bort posten som det är att lägga det på bordet. Men posten får inte glömmas eller förloras bort.

Nu måste vi tänka hur vi ska organisera bort problemet.
Städskåpet står precis bredvid. Det kan jag använda. Jag sätter upp en brevkorg på dörren på insidan och samlar pappren. Då kan jag lätt lägga post och papper där efter jag sett efter vad det är som kom med posten.

Vad behöver jag för att fixa för den förvaring jag kom på?
Letade på nätet efter lämpliga brevkorgar och kom på att jag hade en gammal från IKEA. Den fungerar alldeles utmärkt. Den hade dock öppna sidor och jag vill inte riskera att något ramlar ur. Därför har jag sytt ett nät på sidorna.


Sen upp med korgen. Nu återstår att se om det fungerar. Det är inte tänkt att korgen bara ska fyllas på utan de ska bort när de inte är aktuella längre. Bara aktuella papper ska ligga där.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar