lördag 26 april 2014

Spara paketpapper och snöre

Min mormor sparade alltid alla paketpapper och snören. Jag älskade att slå in paket hemma hos henne för där fanns papper och snören i alla tänkbara färger.

Påverkad av henne har jag alltid öppnat mina paket omsorgsfullt och med vördnad. Det gör jag dels för att vara rädd om pappret (om jag vill ha det) - men mest för att respektera den som gett mig paketet och för att få njuta av stunden. 
Jag gillar dessutom att efter jag öppnat paketet få rulla ihop pappret och snurra upp snöret.

När vi ska slå in paket så finns det snören i alla kulörer och varianter. Visst blir pappret lite skadat, men slår man in ett mindre paket i det använda pappret än vad som slogs in förra gången så är det inga problem.

Mina barn slog in dessa paket häromdagen - helt själva (3 o 5 år). De får ta vilka papper de vill och vilka snören de vill. De älskar att slå in paket och det är härligt att få ett paket som är personligt dekorerat.

Så jag vill slå ett slag för återanvända paketpapper och snören!

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar