lördag 1 februari 2014

Halsbandsförvaring

Jag fixade min förvaring för mina halsband för snart 4 år sedan. Det var det första jag gjorde när vi flyttade in i vårt hus.  Det var underbart när det kom på plats. Innan var det bara oreda bland halsbanden i en låda och på ett smyckesträd. Nu hänger alla halsband överskådligt och det är lätt att hålla ordning - och jag slipper trassel! Dessutom är de i direkt anslutning till kläderna. Rekommenderas starkt!

 
På insidan på en av garderobsdörrarna har jag satt upp lister ( ca 2 cm breda och färdigmålade). På listerna har jag skruvat fast skruvar med ca 5 cm mellanrum. Skruvarna sticker ut en bit, lagom för  att hänga ett par halsband per skruv.
Under listerna har jag fäst ett kraftigt tyg (MINNA som IKEA har i sitt ordinarie sortiment). Tyget kom upp efter ett par veckor, när jag insåg att det skramlade alldeles för mycket varje gång jag öppnade och stängde dörren. Med tyget på plats så stör inte ljudet längre. Dessutom fyller tyget sin funktion när man behöver fästa något med nål.
Materialkostnaden ligger kring 50 kr för allt, så billigt var det också.
 
Lycka till med er smyckesdörr!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar