måndag 17 mars 2014

Att hålla reda på viktiga papper

Jag är inte speciellt duktig på att sätta in mina papper i pärmar, men jag tycker det är viktigt att hålla reda på all information jag får på posten.

Mitt ordentliga jag är duktig på att strukturera upp mina pärmar men mitt slarviga jag tycker det är jobbigt att sätta in papper i pärmarna. Därför....

Alla betalda räkningar, bankpapper, försäkringspapper o.d.  hamnar i en tidskriftsamlare som heter "Papper att sortera in". Denna står lätt tillgänglig i köket där jag öppnar posten. Det är lätt att lägga bort alla papper på ett ställe och jag kan hitta de papper jag söker - om jag behöver. På våren när det är dags för deklarationen, sorteras pappren och sätts in i mina pärmar.

Jag vände dessutom på min tidskriftsamlare för att underlätta ytterligare för mig själv.

Det fungerar för mig.

 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar