fredag 24 januari 2014

Band

Jag är ofta och river i mina lådor med olika slags sidenband/kantband/dekorationsband/bomullsband. Nästan varje gång får jag riva ur allt ur lådan för att hitta det jag ska. Ibland blir det liggandes kvar utanför lådorna och ibland trycktes allt ner igen i lådorna.

Nu har jag tröttnat och insett att detta måste fixas. Jag måste lätt kunna se vilka band jag har och lätt kunna ta det band jag behöver.

Lösningen blev att göra något praktiskt och samtidigt snyggt.
 
Jag köpte en fin ram. Hade turen att de hade en ram på Röda Korset just då när jag tittade förbi. Har jag satt igång ett projekt i min tanke vill jag göra klart det direkt.
Jag spraymålade ramen. Målade blompinnar som jag fixat passande krokar till. När allt torkat satte jag på en spets på en del av ramen som inte blev snygg efter att den målats,  och skruvade i skruvarna i de förgjorda hålen.
Sedan skulle alla band rullas upp och hängas upp. Jag hade fler band än vad jag trodde.... bla hittade jag fler kulörer av kantband än jag visste att jag hade.

Kantbanden rullades ihop och fick en egen burk i min Reda hylla

 
Nu återstår att se om detta är den praktiska lösning som passar mig..... 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar