tisdag 14 januari 2014

Obotlig slarver...


Jag är en obotlig slarver som ständigt strävar efter att organisera min slarvighet. Alltså att hitta sätt där jag kan leva slarvigt men som ändå i slutändan gör att mitt hem är organiserat och städat. Utopi?! Nej, det tror jag inte. Jag behöver bara veta var jag ska göra av mina saker. Att det är superlätt att plocka undan - gärna att "bara kasta ner" i lådor - utan att det blir stökigt.

Att jag dessutom är en riktig organisatör är ju lite motsägelsefullt. När jag var liten kunde jag ägna massor av tid att tillverka lådor till mina skrivbordslådor för att sortera upp mina saker. Tyvärr har jag inga foton av mina lådor. Jag tillverkade ju tom en liten låda för enstaka sudd - bara för att jag inte ville blanda sakerna.

Så att vara dessa ytterligheter i samma person ger att jag har bra ordning i det som jag hittad en organisation  som fungerar. Vet jag inte var jag ska lägga en sak, då kommer det att ligga framme på mitt stökiga skrivbord tills jag vet.

Denna blogg är lite av en väg mot mitt organiserade hem men även för att dela med mig av tips av både organisatorisk karaktär men även av från mitt pysselintresse.

Välkommen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar